06 лютого 2017

Старт антикорупційної ініціативи з бюджетом 16 мільйонів євро

Старт  антикорупційної   ініціативи   з  бюджетом 16 мільйонів євро

   Метою  антикорупційної ініціативи  Європейського  Союзу  у співпраці з Данією  – посилення  ефективності  новостворених в Україні антикорупційних  інституцій  і зміцнення зовнішнього  контролю за процесом реформ з боку Верховної Ради, засобів масової інформації та громадянського суспільства.

   Переважна більшість українських громадян сприймає корупцію як одну з найнагальніших проблем. Справжній прогрес у цій сфері допоможе, зокрема, мобілізувати підтримку задля реформ в інших секторах.

02 лютого 2017

В Києві відбулося засідання Міжнародного комітету з прав людини. Розглядали стан боротьби з корупцією в державі.

   1 лютого в Києві відбулося засідання Міжнародного комітету з прав людини. Перша цьогорічна зустріч була присвячена стану боротьби з корупцією в державі. Доповідачем на зібранні був уповноважений представник Комітету з питань корупції, член Національної ради з питань антикорупційної політики при Президенті України Нікіта Самбожук.

  У вступному слові він, зокрема, відзначив нагальні тенденції, що відбуваються в державі навколо боротьби з корупцією:

   - 2016 року розпочато повноцінну системну діяльність антикорупційних органів: Національного антикорупційного бюро, Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, Національного агентства з питань запобігання корупції. Результати їх зусиль ми всі бачимо. Є справи, які розслідуються, є цифри зекономлених для держави коштів. До позитивного прикладу слід згадати реалізацію першого етапу е-декларування. Однак, в країні так не створені Спеціалізовані антикорупційні суди. Це суттєво гальмує поступ.

27 січня 2017

Український бізнес: корупція – серед основних проблем, що заважають розвитку вітчизняної економіки.

Український бізнес: корупція – серед основних проблем, що заважають розвитку вітчизняної економіки.

26 січня відвідав зустріч, організовувану Європейською Бізнес Асоціацією під назвою UKRAINE'S BUSINESS CLIMATE - GLOBAL OUTLOOK. Основними спікерами були запрошені менеджери провідних українських компаній. Зокрема, Томаш Фіала (Dragon Capital), Володимр Лавренчук (Raiffeisen Bank Aval), Дмитро Крепак (Visa), Мацєй Томаш Зєліньскі (Siemens Ukraine), Тарас Лукачук (Президент EMEA - Jacobs Douwe Egberts (Jacobs Ukraina), Владислав Рашкован (SD Capital).

Оскільки захід був присвячений насамперед питанням розвитку економіки та бізнесу, то основні тези виступів гостей торкалися саме цієї проблематики. Загалом можна сказати, що вітчизняні підприємці обережно-оптимістично дивляться на перспективи України в 2017 році.

25 січня 2017

Україна дорівнялася до Непалу й Ірану?

Україна дорівнялася до Непалу й Ірану?

   Минулого тижня ЗМІ повідомили, що з коаліційної фракції вийшов народний депутат. Як він сам інформував, причиною такого рішення стала корупція. А сьогодні оприлюднено світовий  індекс сприйняття корупції за 2016 рік.

  Україна отримала 29 балів зі 100 можливих, що на 2 бали більше за показник минулого року. Про це повідомляє "Transparency International – Україна".

24 січня 2017

Е-декларації: хто саботує?

Е-декларації: хто саботує?

      Ситуація з реєстрацією документів, які повинні дати старт початку здійснення НАЗК перевірок е-декларацій, зайшла в глухий кут.      У Міністерства юстиції України вкотре  виникли зауваження до Порядку проведення контролю та повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, підготовленого НАЗК. Варто зазначити, що НАЗК може почати перевірку електронних декларацій лише після реєстрації порядку її проведення.

      Очевидно, що вийти з кута  можливо лише шляхом пошуку взаємоприйнятних рішень.  При цьому залучити для обговорення експертів антикорупційної групи реанімаційного пакету реформ, представництва Євросоюзу в Україні, Програми розвитку ООН в Україні, Організації економічного співробітництва і розвитку, Ради Європи.

19 січня 2017

Успешная антикоррупционная политика = успешное государство.

Антикоррупционные новации и инициативы являются условием выживания и развития Украины. От их эффективности во многом зависит судьба реформ в стране и перспективы отечественной экономики.

Тезис 1. Коррумпированное общество=экономически несостоятельное государство с бедным населением.

Сегодня стало аксиомой выражение о том, что государство с высоким уровнем коррупции является неуспешным. Коррумпированность - это своеобразная «черная метка» страны для международных партнеров и потенциальных инвесторов.

19 січня 2017

Україна в очікуванні

Україна в очікуванні

Інтерв’ю з членом Національної ради з питань антикорупційної політики при Президентові України  Нікітою Самбожуком 

На переконання експертiв, українськiй владi належить чимало зробити  для того, щоб не втратити полiтичну пiдтримку Вашингтону Якою буде полiтика новообраного президента США щодо України та свiту? Це питання жваво аналізують в політичних колах. Прогнози - вiд украй негативних до бiльш-менш стриманих. Та це й не дивно. Адже ДональдТрамп – особа досить непередбачувана... 

17 січня 2017

Формується взаємодовіра

Формується взаємодовіра

Забезпечення сприятливого інвестиційного клімату в Україні залишається питанням стратегічної важливості, від реалізації якого залежать соціально-економічна динаміка, ефективність залучення в світовий поділ праці, можливості модернізації на цій основі національної економіки.

Залучення іноземних інвестицій в економіку тієї чи іншої країни в більшості випадків залежить від інвестиційного клімату країни, тобто сукупності певних факторів, що впливають на рішення інвесторів, що вкладення ними своїх фінансових ресурсів. Існує цілий комплекс чинників, що впливають на ухвалення рішення про інвестування: політико-економічні, соціальні, ефективність виробництва, можливість доступу на інші ринки.

30 грудня 2016

Від щирого серця вітаю вас із Новим роком та Різдвом Христовим!

Від щирого серця вітаю вас із Новим роком та Різдвом Христовим!

Ці чудові зимові свята, незважаючи на вік людини, її життєвий досвід і реалії повсякденного буття, щоразу відроджують у душі очікування дива, віру в те, що все може і має бути добре.

Ці свята – добрий привід, щоб і в сімейному колі, й серед колег згадати зроблене за рік минулий, поділитися планами на рік новий і загадати в новорічну ніч бажання, яке неодмінно здійсниться.

29 грудня 2016

Чому гальмується євроінтеграція?

Угода про асоціацію передбачає для України до 2025 року обов'язкову імплементацію близько 350 європейських актів, директив та регламентів. 2016 рік не виправдав наших євроінтеграційних очікувань: в році, що минає, Україна зобов'язалася адаптувати 44 акти ЄС в сферах енергетики, навколишнього середовища, громадського здоров'я, соціальної політики, діяльності компаній, оподаткування і державних закупівель.

Більш успішними сферами стали державні закупівлі та енергетика, де ведеться системна робота по наближенню українського законодавства до законодавства ЄС. В інших сферах завдання по інтеграційних зобов'язаннях знаходяться на різних стадіях виконання: від законодавства, що регулює справляння акцизного збору, де для повної імплементації вимог ЄС залишилося прийняти декілька технічних правок, до регулювання в сфері навколишнього середовища, де адаптація відбувається занадто повільно.

 

28 грудня 2016

Розмір зарплат чиновників і корупція. Чи існує пряма залежність?

Скільки повинен заробляти чиновник? Чи є пряма залежність між розміром зарплати в сфері держуправління та рівнем корумпованості держави? Не давши відповіді на ці запитання, ми не зможемо зрозуміти, як вибудовувати коректну політику держави в сфері доходів держслужбовців в тому числі і в якості інструменту боротьби з корупцією.

В Україні побутує думка, що майже всі проблеми корумпованості державних службовців пов'язані з їх невеликим доходом. Мовляв маленькі зарплати спонукають їх шукати додаткові джерела заробітку, в тому числі й використовуючи наявні у них повноваження.

21 грудня 2016

Спроби скасувати е-декларування в Конституційному суді. Корупційний переворот не пройде!

Поки всі відволіклися на питання націоналізації «Приватбанку» та прийняття державного бюджету-2017, в Україні може відбутися подія, яка перекреслить усі зусилля по створенню ефективної антикорупційної системи.

  22 грудня в Конституційному суді України запланований розгляд е-декларування на предмет відповідності Конституції. Фактично можна говорити про спробу рейдерської атаки на е-декларування.

20 грудня 2016

Публічний бюджет - ефективний інструмент боротьби з корупцією.

  Наближається до свого логічного завершення бюджетна епопея 2016 року. Ще трохи і ми побачимо фінансові апетити України на наступний рік у вигляді затвердженого документа. Як і будь-який бюджет він, напевно, буде недосконалий, в ньому буде не стільки грошей скільки хотілося б. Але не буває досконалих бюджетів. Це завжди компроміс між бажаннями і можливостями.

  Але в цій статті будемо акцентувати увагу не на цифрах. Хотілося б поговорити про такий аспект як прозорість та контрольованість публічних фінансів з боку суспільства і громадянина.

14 грудня 2016

Генпрокуратура: якою їй бути?

  Україна крок за кроком будує демократичну державу, головними засадами якої мають стати верховенство права, дотримання прав і свобод людини.

Високий професіоналізм, безкомпромісність працівників органів прокуратури, помножені на досвід і знання, покликані сприяти підвищенню міжнародного авторитету нашої держави.

Прокуратура сьогодні вже не та, якою була раніше. Перелік функцій прокуратури, передбачених новим Законом України, за який парламент проголосував ще в жовтні 2014 за наполегливими рекомендаціями Євросоюзу, суттєво коротший та відповідає тим, який зазвичай діє в Європі.

13 грудня 2016

ОТЖЕ, ЩЕ ОДНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА?

  Боротьба з корупцією для нас понад усе! Цим ми здатні опікуватися з ранку до ночі, щодня і цілодобово. З ініціативи Міністерства фінансів в Україні невдовзі може з’явитися Служба фінансових розслідувань (СФР).
  Безперечно, ідея об’єднати функції податкової міліції, ГУБОЗ, УДСБЕЗ   на часі. Кадрове забезпечення СФР буде відчутно посилене. Найголовніше, що ця служба стане не силовою, а в першу чергу аналітичною.
Декларативні  переваги можна звести до переліку, що СФР — це:
а) запобіжник від розпорошення зусиль фахівців, які проводять фінансові розслідування та уникнення колективної безвідповідальності;
б) передумова посилення контролю за державними монополіями та  приватними корпораціями;
в) дієвий  механізм детінізації  фінансових надходжень і витрат не лише у бюджетній, а й позабюджетних сферах.
<<  1 [23  >>